13 reasons why

Det har kommit en ny serie på netflix "13 reasons why". Från start när jag började läsa om den och se trailern kände jag igen den, och mycket riktigt är den baserad på en bok som jag har läst. Jag kommer ihåg att jag tyckte boken var superbra och jag streckläste den på nästan en vecka någon sommar under gymnasiet och tänkte under tiden att det här skulle jag vilja se på en film. Så ni kan bara anta hur glad jag blev. Dock skiljer dem lite från varandra (som många filmer gör som baseras på böcker) men oavsett tyckte jag serien var väldigt bra och skulle rekomendera den starkt. Jag har läst kommentarer om att den är triggande och är alldeles för explicit med tankte på de grova händelser som sker, vilket jag faktiskt kan hålla med om till viss del, så om du är deprimerad eller självskadebenägen är det ingen serie att rekomendera kanske. Men ja titta själva och skapa egen uppfattning. Vill dock nämna att den inte alls är som trailern visar, det finns så mycket mer fina drag och scener ur serien som skulle visas upp istället tycker jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0