kompisdejt, lördagsmys, rumrensning

Helgen har varit extremt lugn, slutade jobbet i fredags och hade noll planer för hela helgen, vilket faktiskt var skönt, kände att jag behövde det. Den senaste tiden har varit lite av en känslomässig bergodalbana så jag klagade inte över lite lugna stunder. Men jag hörde ändå av mig efter jobbet på fredagen till Sofia och kollade om hon var ledig för en spontanare för dejtnight på stan och det var hon!(fördelen med att nästan bo grannar) 
så jag hämtade upp henne och vi åkte till stan, började med middag på zao kitchen, muuums
Vi blev sen efterrätts-sugna och gick till paolos för te och tiramisu
Hade verkligen en sån trevlig kväll. Jag är så glad över att vi återfunnit kontakten och att vi fortfarande är vänner. Så sjukt hur man kan bara känna sig helt säker med någon trots flera år på villovägar. 
På lördagen var jag tillbaka på paolos, nu med mamma o pappa och anslöt sig Hanna, vi åt lite lunch och spenderade sedan ett par timmar på stan. 
Hanna och jag rörde oss sedan hemåt henne men blev väldigt fikasugna och stannade till på fröken frogrens, supermysig lördagsatmosfär (om ni förstår vilken känsla det är) 
Vi gick sedan hem till henne och började typ höstrensa hennes rum, såndär knäpp vi kan få ibland när man är två ordningssamma människor. Sen kollade på en hel säsong av skam, lagade mat och åt godis vi handlat under dagen, jag sov där och åkte sen hem på söndagen. Den dagen spenderade jag med att rensa mitt rum, kände väl att det var dags att ta tag i mitt rum efter att vi renast hannas dagen innan. Helgen var iallfall superhärlig trots att det inte låter så anmärkningsvärt. Ibland är det skönt att bara ta det lugnt och inte känna någon stress. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0