Roadtrip del tre - London

Efter bara ca 1 timmes bilåkande var vi nu i London. Jag har varit där 4 gånger innan, men lika trevligt ändå, och tro det eller ej så lyckades jag upptäcka ännu mer än vad jag gjort förut.
Vi bodde i Chelsea, vilket är en stadsdel jag aldrig varit i så det var kul, hade gärna varit londonbo där! 
Det var inte allt för långt från Harrods, så första dagen tog vi eftermiddagen och gick dit
 kollade mest i matavdelningen, vilket också är den roligaste
På kvällen sen tog vi en taxi till Hilton park lane
och drack några drinkar i skylinebaren dem har där
Dagen därpå visade jag och pappa runt mamma lite bland shoppingen och centrum av London
Mina favoritområden med bäst shopping är i soho 
Vi gick även till covent garden för att ta en eftermiddagsfika
vi fikade på la pain och mindes new york lite då det var första gången jag var där 
På kvällen sedan åt vi på en häftig restaurang, Benihana, som var lika mycket show som mat.
Kocken stod framför oss och stekte den mat vi ville ha, väldigt kul
Dem hade en röd spegel så jag passade på att ta några kort..
Nästa dag träffade jag Sofia, som jag längtat!!
Vi möttes i East London, där hon bor
Kollade i otaligt många vintagebutiker och amazades över all konst (notera dock clownen på högra väggen som inte var lika trevlig...)
Efter en stund köpte vi sushi och satte oss i en park i närheten
Och efter en stund beslutade vi oss för att shoppa lite, vi kunde inte bestämma oss vilket område som hade bäst shopping men slutade med centrala london. Men efter ett par timmar där av stress åkte vi tillbaka till Brick Lane och fikade lite på FIKA, som ska ha svenskt fika och lunch, lite kul att läsa menyer med västenbottenpaj, kanelbulle, etc.

vi gick sedan hem till Sofia, jag fick se hennes lilla lägenhet och vi åt middag/snacks osv. bara pratade massor och hade det trevligt
Dagen därpå tog jag, mamma och pappa oss till Nottinghill och kensington. 
Vi gick på portobello road, och kollade marknaden, känns ju som ett måste. 
Vi blev hungriga och hamnade på ett svenskt ställe
Som hette Lisas, och dem serverade allt möjligt svenskt, kändes till och med som svensk inredning.
jag åt pytt i panna....
Vi fortsatte på gatan och vandrade sedan omkring bland fina hus
och kom till en park där vi hade tänkt fika men det fanns inget gott så vi fortsatte till kensington high street och där fann vi Primrose Bakery, så så gott.
jag testade en red velvet cupcake för första gången, kändes väldigt brittiskt, men ska vara ärlig och säga att den bara smakade som sockerkaka typ??
Den kvällen var vår sista kväll i London, vi åt ute en sista gång och den här gången blev det hamburgestället Byron som jag har hört en del gott om. 
Efteråt gick vi bara omkring lite en sista gång i Chelsea och tog vara på den (faktiskt) fina kvällen
Vi bodde på gatan där chelsea bridge går över thamesen, så jag var tvungen att ta en liten promenad och se hur fint den lös upp på kvällen! 
En perfekt kväll att säga hejdå till London på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0