Roadtrip del ett - båt, waddewarden, amsterdam

Åkte som sagt på semester med mamma och pappa i lite mer än två veckor. Vi bilade ner i europa och målet var England. 
Vi började med att åka båt från Göteborg till Kiel, det tog cirka 10 timmar, vi åkte vid kvällen och kom fram på morgonen i Tyskland.
Vi stannde till i Lübeck, åt lunch och drack lite kaffe på ett jättemysigt ekologiskt café
Sen åkte vi mot byn där vi bodde och åt superjummie food. Det var den minsta hålan jag "semestrat" på då byn sträckte sig någon kilometer, men vi åkte runt i byarna runtomkring och sen till stranden. 
Efter ett par dagar där åkte vi vidare neråt i Europa och till Amsterdam. 
Jag har varit i Amsterdam förut och jag älskade det. Men nu på sommaren var det så mycket mer folk, mycket finare grönska och lite finare väder och det gjorde vistelsen ännu mer underbar. Det är en stad som jag aldrig kommer få nog av tror jag.
Vi åt ännu mer god mat, på ett jättetrevligt ställe, Café de Paris (gå dit!) 
En dag var vi med på en guidad cykeltur
Det var kul då man fick se väldigt mycket, mer än vad jag redan sett och jag trodde jag hade lyckats se det mesta, men nej!
Sen firade vi midsommar där också, vi fick en väldigt fin dag och kväll, finaste på hela resan tror jag.
Sen åt vi den fantastiska frukosten för sista gången och åkte mot England.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0