kvinnolistan

Hoppas ingen har missat att det är internationella kvinnodagen idag!! här är en lista som jag tycker passar dagen till ära.

 

1. Vilka egenskaper gillar du mest hos dina bästa tjejkompisar?

Att de komplementerar mig så bra. Att de har så bra åsikter om det mesta. Att de är de roligaste och bästa vänner jag kan få!

 

2. Vilken är din bästa girlpowerlåt?

hur kan man skriva någon annan än: run the world(girls) - beyonce

 

3. Vilka är dina favoritbrudskådisar?

Emma Roberts, Natalie Portman, Anne Hathaway, Dakota Fanning, Audrey Tatou mfl.

 

4. Hur skulle den ultimata kvällen med dina GRRRL’s se ut?

Jag har verkligen svårt för att komma på sådant här men kanske såhär: vi har hyrt oss en sommarstuga, vid västkusten eller i skånetrakten. Börjar dagen med en frukost ute på verandan för att sedan ta cyklarna ner till stranden där vi spenderar dagen med musik, solning och massor av skvaller. Senare åker vi tillbaka till huset, gör oss iordning med mat, vin och all vår favoritmusik som vi sjunger lungorna ur oss till. Senare på kvällen går vi ut, tar för oss av natten och gör oförglömliga saker!! 

 

5. Nämn några av dina mest inspirerande kändiskvinnor.

Coco Chanel, Frida Kahlo, Rosa Parks, Emma Watson, Beyoncé

 

6. Vilken kändistjej skulle du vilja bjuda på dejt?

Oj vad svårt ändå!! lykke li har länge varit min absolut favoritartist så får nog säga henne

 

7. Vilka tv-serier är mest girlpower?
Orange is the new black, sex and the city, gossip girl

 

8. Och vilka böcker?

konsten att skapa en tjej, alltings början

 

9. Vilken är den bästa kvinnliga karaktären du vet?

Asså älskar verkligen Blair Waldorf, hon är egentligen inte den "snällaste" personen med det är någonting med henne som är oemotståndligt. 

 

10. Vad gör du för att hålla ihop systerskapet?

Jag ifrågasätter alltid sådant som tas upp gällande ämnet, fråga bara min familj!! försöker även göra mitt bästa med att upplysa om det för mina vänner osv. Mina flesta skolarbeten handlar även om jämställdhet/feminism så tror jag utför en rätt bra del för att hålla ihop det! 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0