tips för att bli frisk!

Nu när jag har varit sjuk de senaste dagarna har jag i princip bott i min säng. Det blir alltid så när jag är sjuk, jag äter, sover, kollar på tv, läser ja allt i min säng haha, känns skönt att komma från den lilla grottan nu.

Mina bästa huskurstips för att bli frisk är:

  • Sov mycket, men i bra tider så typ från kl.22-09 så man får bra dygnsryttm
  • Drick mycket, det gör så att bakterierna försvinner fortare och jag tycker att det hjälper mycket mot hosta.
  • Kolla på filmer som gör dig på gott humör, man känner sig alltid piggare om man är gladare.
  • Läs en bra bok, man tänker på någonting annat än att man är sjuk och jag tycker det är ett bra avslappningssätt.
Hoppas ni kan ta hjälp av mina tips och att ni blir friska! Ha ett fortsatt bra lov lovers!
 
Tumblr_mfwqw2ghuf1qeqdjuo1_500_largeTumblr_mi0xz7bjd71rmol4io1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0