Onsdagens ridpass

Åkte efter skolan till stallet igår, vi tog in alla hästar och gjorde iordning våra små leriga pluttar. Vi gick upp till ridhuset och började rida där. Essi var ovanligt seg, hon brukar vara seg men aldrig så här seg...så fort man skänklade så stannade hon bara och typ tryckte in sig i väggen, känns som att något inte är rätt hon är inte samma häst som jag kännde förut... Sofie försökte hjälpa mig, och det gick bättre men bara för en liten stund sen var vi tilbaka... men Sofie ska hjälpa mig imorgon då vi ska till stallet igen så hoppas det går bättre då annars kanske jag borde fundera på att byta häst...? men vill inte! Vi red iallafall ut en liten vända i skogen i slutet, och då fick jag till några riktigt bra galopper och på hemvägen hoppade jag av och övade på lite övningar från marken, det gick jättebra och hon lyssnade toppen! Så jag fick ett bra avslut på ridpasset vilket är bra men jag måste lösa det här med ridningen på något sätt!
 
vi träffade på en äldre man i skogen som ville ta en bild, så tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0