Berlin

Var Berlin i början av höstlovet med familjen och vänner till mig&familjen. Reste på söndagkvällen och kom fram runt 10, på måndagen sen var det först bara jag och familjen som kollade på sevärdheter, senare träffade vi de andra och gick ut och åt på en Italiensk restaurang.
På tisdagen gick vi alla på ett mueeum och senare efter lunch shoppade vi och då på b.la. primark (all shopping kommer i ett separat inlägg) den kvällens restaurangsbesök var på en sushi restaurang, fick många skratt och är nu skyldig syrran 20 spänn...haha.
På onsdagen och sista dagen kollade vi på det som finns kvar av Berlinmuren och check point charlie, efter den historiska förmiddagen shoppades det mera och då besökte vi det kända varuhuset KaDeWe. Sista kvällen och restaurangbesöket gick vi på en kinarestaurang och efter det gick vi till McDonald's och tog varsinn bubble tea, mycket trevligt! Vi sov i ca. 4-5 timmar den natten för att sen åka med flyget klockan 7 den morgonen och landade i Sverige drygt 1 timme senare...
Haft en mycket trevlig resa, och jag kan konstatera att Berlin är en mycket fin stad!
 
Alla bilder kommer i ett separat inlägg, men här är ett smakprov:
jesper och mina fötter när vi väntade på de andra att kolla klart på muren, en av de soligaste och varmaste dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0