The september issue

Jag älskar att titta på mode-films dokumentärer, jag skrev i ett tidigare inlägg om filmen med Karl Lagerfeld. Idag kollade jag på filmen The September Issue som handlar om Anna Wintour, man får följa med i hennes vardag och får se intervjuer med henne och andra som är i hennes omgivning och vad de tkr om henne osv.
Filmen Djävulen bär prada ska ju baseras på henne och jag måste säga att jag ser en tydlig koppling mellan den och hur den här dokumentären är, visst är hon inte lika "hård" som i djävulen bär prada men näst intill.
Det är helt sjukt vad alla lyder henne och hur hon ser på saker och ting, i princip ingen vågar säga emot vilket jag tycker är helt bisart! Jag tyckte att dokumentären var bra iallafall och jag bara älskar den gengren! Ju fler sånna filmer jag ser, ju mer vill jag jobba med det, åh det är så underbart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0