way out west del två

Under fredagen var Hanna relatvit frisk och kunde följa med oss
Vi skyndade oss så mycket vi bara kunde för att hinna till José Gonzales, vilket vi gjorde men missade i princip hela ändå för att vakterna inte ville släppa in fler människor på höjden då det skulle vara en "intim" scen, blev så förbannad!! men hann se ett par låtar och det lilla var fantastiskt, syns kanske att fler också tyckte det
Det regnade en del emellanåt under dagen men vi gillade livet rätt mycket ändå 
Vi tog skydd i tältet (Linnéscenen) och såg på Aurora, hon var mycket bättre än vad jag förväntat mig, så himla söt tjej som är helt sig själv och lyckas fånga publiken med sin fantastiska stämma
Tog inte så mycket bilder den dagen heller, eller jag gjorde väl det men dem blev inte dem bästa och ja, det är dem här ni får från fredagen haha
Även den här kvällen stod vi i valet och kvalet om vi skulle vidare (till pustervik) eller inte o nu se dua lipa, men med tanke på att hanna inte var helt kry så skippade vi det och sov ut. 
Nästa och sista dag så var vi taggade för att se vår allas höjdpunkt, seinabo sey 
Men vi börjde med att se Amanda Bergman, vilket jag tyckte var fantastiskt, alla satt ner och bara njöt, jag hade lust att typ somna, hennes musik är sådant man kan lyssna på vilken dag som helst, vilket humör som helst. Det gjorde heller inget att first aid kit och tallest man on earth kom upp på scenen för att sjunga tillsammans på en låt
regnet kom och gick även denna dag, men vi njöt så mycket vi kunde 
Under seinabo sey köade vi en liten stund då vi ville hamna längre fram, jag är mycket nöjd med där vi stod, precis intill pressen men ändå inte allra längst fram, gillar att ändå känna sig en del av publiken och inte ha allt tryck bakom mig. Men ja vad ska jag säga, Seinabo var fantastisk, älskar alla hennes låtar och vi alla tre lyckades hamna i tårar under en låt, så himla fin stund. om ni får chansen, SE HENNE! 
Den sista dagen avslutades med SIA, jag är inte världens största fan av SIA men hon var faktiskt mycket bättre än jag trott, hennes dansare och själva showen gjorde en stor del men hennes röst är helt fantastisk, så begåvad. Jag blev faktiskt helt tagen ett par gånger och rös i hela kroppen, låtarna tillsammans med showen gav sån speciell känsla. Ett väldigt bra avslut.
Vi gick dock innan sista låten för att börja köa på pustervik då vi ville se niki&the dove, vilket var ytterligare en höjdpunkt för mig. Men efter att ha köat från 00-2.30 och rört sig ca halva kön gav vi upp, tyvärr igen så åkte vi hem och det är även det något jag ångrar, dels att vi missade dem men också att vi inte tog del av stay out west, det är faktiskt en väldigt kul del av hela festivalen. men det var så kallt och blött i år att man faktiskt inte var lika pepp som förra året, vilket såklart var synd. Men trots sjukdom och regn är jag mycket nöjd att jag åkte i år igen, fantastik festival vill jag lova.
Dagen efter festivalen blev det såklart strålande sol och värme, vi spenderade därför den dagen med en vända på stan innan tåget gick hemåt
tog en fika på da matteo självklart, och kollade lite smått i butiker
Hela festivalen och lilla minisemestern var toppen, så härligt att få spendera lite tid tillsammans med ens bästisar också såhär borta från örebro. Utan dem hade det inget varit lika kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0