Roadtrip del fyra - Brighton, hem

Dagen därpå åt vi frukost och sen åkte vidare till Brighton
Brighton låg också bara ca1,5 timme från London
Den här gatan bodde vi på, precis vid havet!
Vi gick direkt ner till Brighton Pier och kollade på den, tillsammans med alla andra turister och skolklasser
Det var hur blåsigt som helst, vilket vi hade väldigt roligt åt
På kvällen sen åt vi tapas men av någon anledning tog jag inga som helst kort. Dagen därpå gick vi längst med hela stranden bort till Hove
Vid den sidan av stranden fanns de fina strandhusen
Vi tog sedan en promenad tillbaka genom staden och sedan till Grand Hotel för en afternoon tea
Det var så himla fint där inne, ville ta kort på toaletten men det var ständigt folk där så lyckades inte..
Afternoon tea var iallfall så himla trevligt, och kul att testa massa med olika godsaker och téer.
Vi lyckades inte få i oss allt gott så det fick vi ta med oss hem i så fina kartonger
Vi fortsatte sen genom staden och The Lains samt Northen Lains (som jag tyckte om mest)
Jag fick dock inte med mig någon shopping från Brighton förutom en tidning för att ha något att lästa till hemfärden.
Vi gick sedan hemåt till hotellet och förbi royal pavilion, vilket verkligen var så fint med alla tinnar och torn
Kvällen spenderade vi med middag på hotellet och mys på hotellrummet, men jag klagade inte, hittade en perfekt plats vid fönstret att filosofera vid
 
Morgonen därpå åkte vi hemmåt
Det var så fina vägar neråt kusten, så fin grönska
Vi åkte över med båten igen till frankrike
och då passade man på att njuta av den sista solen
Vi övernattade i en liten by i Holland, men det fanns inget att ta kort på där eftersom vi inte gjorde någonting. Sedan körde vi raka spåret hem, över öresundsbron 
och kom sedan hem till Örebro någon gång samma natt
En roadtripp/bilrresa är verkligen ett så roligt sätt att resa på. Man hinner upptäcka så mycket på färden och man är verkligen inte fast någonstans, man kan göra små dagsutflykter utan att passa tider eller liknande, man är helt fri med resandet. Det är något jag uppskattar väldigt mycket, så det är ett tips till alla er som älskar resandet lika mycket som jag, ROADTRIPA! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0