köpenhamn

I tisdags åkte vi med skolan till Köpenhamn. Med skolan besökte vi Christiania och FN-byggnaden. Christiania var ett väldigt speciellt ställe, som ett kollektiv fast lika stort som ett bostadsområde. Stämningen där var mysig och familjär men samtidigt lite skrämmande vid vissa områden. Dock ett ställe som vore coolt att på i en kortare tid! FN-byn som den kallades var även en häftig upplevelse, under de föreläsningar vi fick så fick jag ett mycket större intresse av FN än vad jag haft förut, en liten önskan grodde inom mig att jobba där någon gång i framtiden. 
 
Vi hade även en heldag då det var "fritid". Hanna och jag började med en frukost i den botaniska trädgården, njöt av solen och spanade på snygga danskar. Resten av dagen utforskade vi staden, vi gick på den klassiska shopping-gatan, och vek ner på smågator där det såg mysigt ut. Under lunchen hittade vi ett mat-torg som påminde lite om Rom, vilket var jättemysigt! Resten av dagen shoppade vi, gick i affärer och en liten promenad längs nyhamn. Dagen var jättemysig verkligen, och vi har bestämt oss för att det absolut inte är sista gången vi besöker Köpenhamn! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0