USA del 2 - Roadtrip

Vi började vår roadtrip med att åka till en fiskeby som hette Annapolis, väldigt liten by men mysig. Vi åkte därifrån med tåg till Washington över dagen och turistade lite där. 
Det var förvånansvärt lite folk, kändes som vi gick fel hela tiden eftersom inga i princip var där, men vi hittade chinatown och strosade runt där en liten stund.
 
såklart tittade vi även på vita huset och andra kända byggnader.
familje-selfie som blev allt annat än bra, vi ska inte ens tala om mitt leende (?!)
 
Vi åkte vidare söder ut till en ö som hette chincoteague Island och som jag tyckte var otroligt mysig.
Efter en badstad åkte vi till en annan 
 
Här näst åkte vi till Cape May
har nästan inga som helst bilder från detta ställe tyvärr, tog mest bilder där med min engångskamera. 
här tyckte man om att hänga och mest pga alla snygga surfdudes, jag är typ kär
Även fast jag knappt tog några bilder från Cape may var det en av mina favoritställen, kanske just därför jag knappt tog bilder..? 
 
Sen åkte vi vidare "hemmåt" Vi åkte till Atlantic city, mest bara för att vi ville se allt man sett på film osv och försöka förstå "spelkulturen" haha. 
Kändes som man inte behövde lämna själva byggnaden då allt man kunde tänka sig fanns under ett o samma tak i vårt hotell. De hade byggt byggnaden så att man skulle känna sig utomhus fast man var inomhus.. ja ni ser på de örvre bilderna
det fanns dock en jättefin boardwalk med fina ställen där man kunde vika ner till stranden
 
Roadtripen var jätterolig och mysig. Det var kul att se hur andra delar av USA har det förutom just t.ex. New York eller LA som man oftast ser på film osv. Mitt favoritställe (som sagt) var Cape May. Där fanns det massor av snygga surfkillar och det kändes verkligen som ett typiskt amerikanskt sommarställle, som typ alla amerikanska familjer hade sina sommarstugor där. 
Nej men roadtrip i USA är verkligen jättekul, nästa gång blir det nog inåt landet eller längs västkusten! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0