onsdagens ridpass och besvär

Åkte till stallet med Sofie, tog in hästarna, bytte om och åt lite. Det började snöa så de var jätteblöta så det tog ett tag innan de torkade. Vi red sen iväg till ridhuset där vi hade tänkt att rida lite dressyr och arbeta med det vi behövde. Essi är som vanligt sitt gamla sega jag men idag var det nog värst, det gick så dåligt jag kände verkligen hur envis hon var, men jag tror även att hon börjar bli gammal och att hon inte orkar lika mycket som förut så jag funderar på att byta häst, dels för att hon är så pass seg och jag orkar inte bli "arg" på henne varje gång för att få henne i högre gångarter men också för att som sagt hon börjar bli så pass gammal och det känns som jag plågar henne...vet inte hur jag ska göra!
 
93a7ed68cc0511e1a38422000a1c8933_7_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0