boktips för icke villiga läsare!

Jag har problem med att hitta böcker som jag kan hålla kvar och läsa ut. Oftast är det så att jag börjar läsa och sen om det inte är intressant efter ca 20 sidor tröttnar jag och slutar läsa eller fortsätter läsa men memorerar inte texten i huvudet. Så därför läser jag inte så mycket och det försämrar min förmåga att komma ihåg texter och t.ex. läsförsåelse och sånt i skolan. Men så för er där ute som lider av samma sak som inte kan hitta en bra bok som man fastnar i så vill jag tipsa om ett par böcker!
 
Denise Rudbergs serie Baristas. Den är riktad för ungdomar och det är väl sånt som man kan relatera till som gör det intressant att läsa. (den tredje boken har precis kommit ut, den ska jag sätta tänderna i nu!)
 
Innan jag dör - Jenny Downham. Jag gillar även sorgliga böcker och sånt som håller en villig att fortsätta läsa. Som den här, man vill så gärna veta vad som händer näst och därför fortsätter man att läsa och då slukar man den nästan på en dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0