dagens ripass - onsdag

Red Essi dag, och Sofie på Orvar (som vanligt) vi red i ridhuset. Precis när vi skulle börja så kommer det in en annan tjej från privatstallet och ska longera så hon har halva ridhuset medan vi får rida runt på andra halvan i en volt typ.
Till en böjan gick det bra, hade bestämt mig för att jag verkligen skulle klara det idag! Gjorde framdelsvändningar och lite olika fattningar från halt till trav osv osv. Efter ett tag in i passet så kom Essi-fasonerna fram då hon bara tvärnitar och vägrar sen att gå, när jag väl fick fart i henne igen så ville hon bara gå in i väggarna och stå i hörnen, vet inte vad som hänt! Sofie hjälpte mig lite och då gick det bättre men sen före man visste det så kom det tillbaka... jag verkligen var bestämd och fick till slut en bra galopp, avslutade då när det gick som bäst.
Mindre nöjd med passet, dock nöjd över framdelsvändningarna och fattningarna i slutet.
 
glömde som vanligt att ta bilder, ni får en lite äldre på Timian istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0