onsdagens ridpass

Trotts kylan och "snöovädret" begav vi oss ut till stallet. Hästarna var helt täckta av snö när vi skulle ta in dom, men de han faktiskt torka rätt bra innan vi red iväg, stackars Essi hade snöstyltor under skorna, men jag fick bort det sen som tur var! 
Vi red iallafall i ridhuset (såklart!) och jag red barbacka. Jag började passet lugnt och tänkte att jag skulle ta det i min takt, det kändes bättre allt eftersom och jag fick ett riktigt bra tämpo under hela ridpasset. Hon gjorde som jag ville, jag är mycket nöjd, jag tror aldrig att det har gått så här bra på den här terminen. Det är ett stort tecken på att man inte ska ge upp! Nu känner jag mig bara mer taggad och jag vet till nästa gång hur jag ska göra för att hon ska lyssna på mig! 
Inget kan förstöra den här känslan, jag tror jag kan vara glad efter ett sånt här toppen ridpass hur länge som helst. Jag är så nöjd, åh du är så underbar älskade Essi! 
 
sorry för suddig bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0